Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2010 19:46 - ПАЗИТЕЛЯТ НА ИСКЪРСКОТО ДЕФИЛЕ
Автор: aantoniya Категория: Технологии   
Прочетен: 1088 Коментари: 0 Гласове:
2



Пазителят на Искърското дефиле

За първи път отивам на разходка из Искърското дефиле. Обиколила съм цяла България на длъж и шир с ученически екскурзии. Знам, че в България все има места, които ще предизвикат всеобщо възхищение. Посетихме Черепишкия манастир, манастира "Седемте престола", местността "Дядо Йоцо гледа" и навръщане се взрях в една изпъкнала скала сред планината. Бяха ясно очечтани навъсените вежди и зорките очи, носът и даже провисналите мустаци. На главата си имаше калпак.
-Спрете! Искам да снимам скалата! Прилича ми на мъж!
В главата си чух: "Това е пазителят на Искърското дефиле. Той зорко следи целият път!"
Бих се усъмнила в гласа, но думата "пазител" никога не съм използвала. Това определено не беше моя мисъл. Някой ми говореше. Хванах фотоапарата и скочих от колата. Ех, да бяхме спрели малко по-напред, щях да го снимам по-добре! "И така е добре!" Всички от колата го наблюдаваха и бяха уверени, че действително прилича на човешка глава. Не се включих в коментарите им. Това, което чух беше много, много лично!
image
Той е видял преминаващите български колони с бежанци по време на османкото нашествие; конницата на един от най-младите царе Иван Шишман; бягащите българи от въстанията, а сега наблюдава бързащите коли и сигурно се чуди за къде бързат толкова!
Дълго време след като се прибрахме от София не мога да се освободя от това, което преживях. То беше толкова силно, че ме разтърси цялата! Образът му е непрекъснато в



Тагове:   дефиле,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: aantoniya
Категория: Технологии
Прочетен: 58503
Постинги: 19
Коментари: 30
Гласове: 31
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930